Anmeldelse af Anders Blichfeldt Christmas Gospel

Anders_B.jpg
27-12-2017

Anders Blichfeldt Christmas Gospel indtog scenen på Hjallerup Kro torsdag aften 14/12-2017, hvor et fuldt hus fyldtes af Hjallerup Musikforenings gæster, der mødte op med en dejlig julestemning. Martin Jønsson var aftenens kapelmester under koncerten, Saxofonisten Ulrik Bust viste sit eminente saxofon spil, og Mads Andersen sad bag trommerne og sørgede for at det hele kunne svinge.

Kenneth Andersen fra Agersted var en af gæsterne og han har skrevet.

Anders Blichfeldt havde tre musikere med sig, Gospel Sisters samt sin 15 årige datter Alma Blichfeldt, der sang solo på nogle af numrene. Publikum fik to gange en times julemusik. Orkesteret og kor tog tilhørerne med ind i de sidste årtiers kendte numre lige fra Santa Claus is comming to town til It’s beginning to look a lot like chrismas.

Orkestret var veloplagt, det var det store publikum også og stemningen var hurtig sat. Julens kendte popsange flød i en lind strøm ud af de store højtalere og med en bemandet styrepult midt i lokalet var lyden i sikre hænder.

Forinden var det talstærke publikum blevet trakteret med en fin buffet med traditionel julemad leveret af Hjallerup Kro.

Efter ekstranumre og stående ovationer kunne publikum forlade Hotel Hjallerup Kro kl. 22.30. Mange medbringende en CD med de mange julenumre og med endnu lidt sne liggende udenfor blev det en rigtig juleafslutning på årets koncerter.

Mie Sørensen