Ib Grønbech & Ko

Ib_og_ko.jpg
15-09-2017

Vendelbosangeren Ib Grønbæk gæstede fredag den 15/9-17 Hjallerup Kro,

hvor Hjallerup Musikforening startede den nye sæson.

Byline: Mie Sørensen på vegne af Hjallerup Musikforening

Fredag aften startede Hjallerup Musikforening årets sæson med en koncert af vendelboernes vellidte vendelbosanger, folkemusiker og komiker Ib Grønbæk.

Vendelbosangeren er født og opvokset i Løkken, og har siden været bosat flere steder i Vendsyssel, hvor han nu er endt i Hundelev. Ib Grønbæks tekster emmer af inspiration fra vendelboernes hverdag, lune og daglige liv, som virker genkendeligt for koncertgæsten.

Ib Grønbæk satte derfor smil og sang på læberne af 320 festglade koncertgæster til en udsolgt koncert, hvor koncertgæster fra nær og fjern i alle aldre var samlet om vendelbosangerens finurlige tekster om Beatles hår, kys mig Conny og Anne Lise. Koncerten var en blanding af velkendte sange, anekdoter og jokes, der fik varmen til at brede sig og taget til at lette af lattermilde gæster.

Ib Grønbæk mindedes samarbejdet med Jodle Birge i en humoristisk vending, inden han sang, ”Peter lå i telt og Ole lå i campingsvogn”, en sang som blev et stort landskendt hit, hvilket kom bag på de to musikere. Ib Grønbæk fortalte inden sin fremførelse af sangen, at han før i tiden var mester Jodler i Løkken, men han ikke ville garantere for kvaliteten af sin jodlen, da han ikke har jodlet, siden han faldt ned på sin fars herrecykel, en joke som gav grin og jubel.

Hjallerup Musikforening oplevede en stor aftenen med Ib Grønbæk, som modtog stående klapsalver fra et veltilpas publikum.

En koncertsucces som musikforeningen kan kigge tilbage på.