Tue West

IMG_6552.JPG
27-02-2018

Tue West Band i Hjallerup 23. februar.

Aftenens hovedperson er en solid tekstforfatter med mange fine sange i kataloget. Igennem årene er det blevet til 6 albums, der har høstet mange priser, bl.a. En Danish Music Award. Seneste album, ”der er ingen der venter på os”, udkom i 2016 og blev nomineret til en DMA. De musikalske kræfter omkring den udgivelse var, med én enkelt undtagelse, det 7 mand store band, der nu stod på scenen på Hjallerup Kro.  Forventningerne var med rimelighed store.

Koncerten indledtes nervøst og usikkert med ”ingen tar sig sammen”, efterfulgt af velkendte og smukke ”vi fik ikke nogen besked”, hvor timingen heller ikke var på plads. Det bedredes en smule, men alt i alt var første sæt præget af usikkerhed. En hyppig koncertgæst sagde med smil på læben: ” De er dygtige musikere, men de skulle lidt mere i træningslejr”.

I andet sæt var der kommet mere styr på timingen og nervøsiteten var en kende dalende, men rigtig godt blev det aldrig. Den stille, mørke og melankolske side af Tue West fyldte for meget. Når det er sagt, skal retfærdigvis nævnes, at bandet periodevis funklede med sange som ”hun er fri”, ”lov mig det” og i særdeleshed de to sidste numre, ”en sang om kærlighed” og ”vi lægger ingenting i dage”.  Her hang tingene sammen, og bandet viste deres kunnen.

Fredag den 9. marts er der generalforsamling i Hjallerup Musikforening.  Der sker stor udskiftning i bestyrelsen, så mød talstærkt op og vær med til at få valgt en god bestyrelse.

Efter generalforsamlingen spiller bandet Sonja Hald. Se billedet af bandet på vores hjemmeside, så får man en fornemmelse af, at noget helt særligt venter, slutter Ulrik Eriksen fra Musikforeningens bestyrelse.